صوت و تصویرویدئو کنفرانس

راهنمای خرید دوربین اتاق کنفرانس مناسب

یکی از تجهیزات مهم در ایجاد تعامل و ارتباط مطلوب بین افراد حاضر در جلسه، دوربین اتاق کنفرانس مناسب است. از سوی دیگر به دلیل افزایش اثرگذاری فناوری در کسب‌و‌کارها و فعالیت‌های از راه دور، برگزاری ویدئو کنفرانس‌ رشد چشمگیری داشته است.

این سیستم‌های تصویری علاوه‌بر ساخت آرشیو تصویری از اتاق کنفرانس، امکان دید افراد در همایش‌های بزرگ را هم فراهم می‌کند؛ بنابراین برای انتخاب بهترین دوربین، باید ابتدا نیازها و انتظارات خود از برگزاری جلسه را مشخص کنید.

دوربین مناسب کنفرانس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا راهنمای جامعی از انتخاب بهترین سیستم تصویری اتاق کنفرانس خود را داشته باشید.

آشنایی با قابلیت‌های کاربردی و مهم دوربین اتاق کنفرانس مناسب

قطعا یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب بهترین دوربین، بررسی مشخصات فنی آن است. این مشخصات فنی؛ شامل روشنایی، کیفیت و وضوح تصویر هستند که بالا بودن هر کدام از آنها نشان‌دهنده کیفیت بالای دوربین است. در ادامه با ویژگی‌های بیشتر این دوربین‌ها آشنا می‌شوید.

امکان بزرگنمایی یا زوم دوربین

این قابلیت در هر دوربین کنفرانس با علامت × در کنار یک عدد نشان داده می‌شود. هرچه این عدد بیشتر باشد، زوم دوربین هم افزایش پیدا می‌کند. برای نمونه اگر دوربینی دارای زوم 10× باشد، امکان بزرگنمایی تصویر تا 10 برابر را دارد؛ بنابراین با توجه به فضای اتاق کنفرانس خود باید اندازه زوم دوربین را مشخص کنید.

همچنین گاهی اوقات سخنرانی‌ها خواهان جزئیات بیشتری از فضای جلسه هستند. به همین دلیل در این شرایط، باید دوربینی با بزرگنمایی بیشتر تهیه کنید. بزرگنمایی تاثیر زیادی روی کیفیت تصاویر و فیلم‌های ویدیوئی جلسه شما می‌گذارد.

دوربین کنفرانس مناسب
دوربین کنفرانس Avonic CM60 مناسب برای سالن های کنفرانس

امکان هماهنگی با سایر سیستم‌ها

این قابلیت در انتخاب دوربین اتاق کنفرانس مناسب، زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که دستگاه‌های تصویری و صوتی زیادی به آن متصل شوند؛ در این حالت ایجاد هماهنگی بین آنها ضرورت پیدا می‌کند. چرا که نبود هماهنگی بین این سیستم‌ها باعث افت کیفی کنفرانس شما خواهد شد.

کیفیت ویدئو دوربین

اهمیت وجود کیفیت HD برای دوربین‌های کنفرانس بر کسی پوشیده نیست، اما ابتدا باید مشخص شود که هدف استفاده از دوربین چیست؟ برای برگزاری وبینارها تا وضوح تصویر 720p کافیست، اما برای جلسات رو در رو وجود کیفیت HD با حداقل رزولوشن 1080×1920 ضروری است.

اهمیت بالای کیفیت تصویر دوربین در هنگام ضبط ویدئو مشخص می‌شود. چرا که حتی در برگزاری جلسات مختلف، هم روی کارایی و هم تعاملات افراد حاضر در جلسه تاثیر می‌گذارد. همچنین وجود وای فای و اینترنت پرسرعت برای دریافت بدون مشکل تصاویر باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. البته ناگفته نماند که این کیفیت در فایل ضبطی و پخش مستقیم باهم تفاوت دارند. به این معنی که ضبط ویدئو با کیفیت 1080، لزوما در زمان پخش با این وضوح دیده نمی‌شود.

دوربین کنفرانس با کیفیت
کیفیت دوربین کنفرانس در برقراری جلسات از اهمیت بالایی برخوردار است

وجود میدان دید وسیع

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم در انتخاب دوربین اتاق کنفرانس مناسب، میدان دید یا مقدار زاویه لنز در ثبت تصاویر است. چرا که افراد حاضر در جلسه مایل به دیدن تمام افراد در یک قاب هستند. به طور معمول این مقدار را با درجه مشخص می‌کنند که در بین بیشتر وب‌کم‌ها از 45 تا 90 درجه متغیر است.

هرچه مقدار این درجه بیشتر باشد، نشان‌دهنده پوشش‌دهی بیشتر اتاق کنفرانس شماست. البته باید به این نکته هم توجه کنید که بیشتر بودن میدان دید، ممکن است باعث افت کیفیت تصویر و انحنادار شدن آن شود؛ بنابراین حتما باید اندازه این مقدار با فضای اتاق کنفرانس شما تناسب داشته باشد.

وجود لوازم جانبی کاربردی

بررسی کیفیت کابل‌ها و سیم‌های موجود در سیستم، یکی دیگر از فاکتورهای مهم انتخاب دوربین اتاق کنفرانس مناسب است. همچنین نوع استفاده از این کابل‌ها باید به صورت توکار باشد تا هماهنگی ظاهری فضای کنفرانس را به هم نریزد. البته این کار باعث می‌شود پای حاضرین یا سخنران جلسه به این سیم‌ها یا کابل‌ها برخوردی نداشته باشد.

امکان فیلمبرداری در محیط‌هایی با نور کم

بررسی این قابلیت زمانی معنی خواهد داشت که جلسه کنفرانس شما به تصویربرداری در نور کم نیاز دارد یا خیر. چرا که وجود این قابلیت قطعا باعث افزایش قیمت دوربین می‌شود؛ بنابراین برای تهیه آن ابتدا باید شرایط برگزاری جلسه را ارزیابی کنید.

محل مناسب قرارگیری دوربین اتاق کنفرانس

برای این که انتخاب درستی داشته باشید، بهتر است ابتدا محل قرارگیری دوربین در اتاق کنفرانس را مشخص کنید. اگر نوع جلسه شما ویدئو کنفرانس باشد، نصب و قرارگیری دوربین‌های مورد نیاز آن در کنار مانیتور کنفرانس خواهد بود، اما اگر تعامل بیشتر بین حضار در جلسات حضوری را می‌خواهید، بهتر است از دوربین‌های سقفی با قابلیت چرخش 360 درجه استفاده کنید.

محل قرارگیری دوربین کنفرانس
دوربین اتاق کنفرانس باید در محل مناسبی قرار گیرد

بررسی انواع سیستم‌های تصویربرداری دوربین کنفرانس

معمولا تصویربرداری توسط دوربین‌های کنفرانس به دو صورت اتوماتیک و دستی انجام می‌شود؛ بنابراین در بررسی دوربین اتاق کنفرانس مناسب، حتما به این نکته توجه داشته باشید. در ادامه با هر دو نوع این تصویربرداری‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

سیستم تصویربرداری اتوماتیک

در این نوع تصویربرداری از دوربین‌های موتورایز که مخصوص سالن‌های کنفرانس هستند استفاده می‌شود. این نوع دوربین‌ها بدون نیاز به اپراتور کار می‌کنند. در این سیستم تصویربرداری با روشن شدن میکروفون‌ها، حرکت دوربین و تصویربرداری از سخنران به طور اتوماتیک آغاز می‌شود.

سیستم تصویربرداری دستی

این نوع دوربین‌ها نیاز به وجود اپراتور برای تصویربرداری دارند. این اپراتور با استفاده از کیبورد، دوربین را هنگام تصویربرداری و حرکت تنظیم می‌کند. در این روش تصویربرداری تنظیمات زوم، جهت دوربین، کیفیت تصویر و … برعهده اپراتور است.

تصویربرداری توسط دوربین کنفرانس
سیستم‌های تصویربرداری کنفرانس به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم می‌شوند

دوربین اتاق کنفرانس مناسب را از کجا تهیه کنیم؟

این سوال قطعا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که در تدارک برگزاری جلسه کنفرانس هستند. به همین دلیل ابتدا باید با ویژگی‌ها و مشخصات این دوربین‌ها آشنا باشید تا هنگام انتخاب گزینه مناسب دچار سردرگمی نشوید و یا از مشاوران حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. برای این منظور جهت انتخاب یک دوربین کنفرانس مناسب می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان رشد تدبیر نوآور بهره مند شوید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های شرکت 02166127120 الی 3 تماس حاصل فرمایید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا