میکروفن کنفرانس

چطور برای سالن‌های کنفرانس یک میکروفن کنفرانس مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب میکروفن کنفرانس باکیفیت برای سالن‌های کنفرانس تصمیم ساده‌ای نیست. همه ما به خوبی می‌دانیم که میکروفن کنفرانس تجهیزات صوتی هستند که به شرکت‌کنندگان در جلسه این امکان را می‌دهد صدای دیگر افراد را باکیفیت بالایی بشنوند.

انواع و اقسام میکروفن‌های مخصوص سالن‌های همایش به بازار عرضه شده‌اند و همین تنوع بالا افراد را بیشتر سردرگم می‌کند. به نظر شما میکروفن کنفرانس خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ هنگام خرید این میکروفن‌ها به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر به دنبال راهنمایی جامع برای انتخاب این میکروفن‌ها هستید، با ما در ادامه همراه باشید.

اهمیت میکروفن کنفرانس در سالن‌های کنفرانس

اجازه دهید اهمیت میکروفن و سیستم‌های صوتی در سالن‌های کنفرانس را با یک مثال ساده مشخص کنیم. تصور کنید که در سالنی قرار دارید که 20 نفر از شورای شهر دور میز نشسته‌اند و نزدیک به 100 نفر دیگر در حال تماشای آنها هستند. انتقال صدا در چنین شرایطی بدون استفاده از میکروفن و بلندگوها بسیار سخت به نظر می‌رسد.

در اینجاست که استفاده از یک میکروفن باکیفیت حائز اهمیت می‌شود. میکروفن به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد که دیدگاه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. به این ترتیب بهره‌وری از جلسه افزایش پیدا می‌کند.

ویژگی‌های یک میکروفن کنفرانس خوب

پارامترهای مختلفی وجود دارد که یک میکروفن را برای استفاده در سالن‌های کنفرانس و همایش مناسب می‌کند. آشنایی با این معیارها به شما کمک می‌کند که بدون سردرگمی و به آسانی بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک میکروفن مناسب سالن کنفرانس را بیان کرده‌ایم.

جلوگیری از تاثیرگذاری نویز پیرامون

اگر با هدفون به صداهای در جریان یک سالن کنفرانس گوش کنید، از شنیدن صداهای مختلف تعجب خواهید کرد. ورق زدن کاغذها، تکان دادن صندلی‌ها، انداختن خودکار روی میز و حتی صدای دستگاه‌های تهویه نیز به گوش می‌رسد.

برخورداری از میکروفن کنفرانسی که نویزها را حذف کند، به بهبود کیفیت صدا کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید که این نکته به‌ویژه در جلساتی که نیاز به ترجمه وجود دارد، بیش از پیش حائز اهمیت است. در غیر این صورت شاهد هرج و مرج در جلسه کنفرانس خواهیم بود.

حذف نویز سیستم

به غیر از نویز محیط، این امکان وجود دارد که نویز دیگری توسط سیستم صوت ایجاد شود. اینکه میکروفن و بلندگو تا چگونه حد با این نویزها برخورد می‌کنند، یکی از ویژگی‌هایی است که هنگام خرید میکروفن کنفرانس باید به یاد داشته باشید. چراکه سروصدا و نویزها سبب کاهش کیفیت صدا می‌شوند.

انتقال صدا باکیفیت بالا

هنگامی که میکروفن کنفرانس با دقت کافی انتخاب شود، درک مکالمات ساده‌تر می‌شود. از طرفی جلسات کنفرانس دیگر خسته‌کننده به نظر نمی‌رسند. یک میکروفن خوب باید صدا را باکیفیت به سیستم صوت انتقال دهد که دیگر نیاز نباشد مجری با صدای بلند صحبت کند. از طرفی گوش کردن به صدای تغییر کرده و غیرطبیعی نیز باعث کسلی و خستگی افراد شرکت کننده در جلسه می‌شود.

آزادی هنگام حرکت

فاصله میکروفن تا بلندگو یکی از پارامترهای مهم در کیفیت صداست. توجه داشته باشید که میکروفن کنفرانس ایده‌آل آزادی عمل لازم را به شرکت‌کنندگان یا مجری هنگام صحبت کردن می‌دهد.

با این حال همه چیز به شرایط سالن کنفرانس بستگی دارد. تعیین کنید که کدام یک از انواع میکروفون‌های بی‌سیم یا مدل‌های مختلف دیگر برای شما مناسب‌تر است.

برخورداری از ظاهری مناسب

شاید با خود بگویید که این ویژگی آخرین نکته‌ای است که هنگام خرید میکروفن به ذهنتان می‌رسد. اما حقیقت این است که برخی از میکروفن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای فرد آزاردهنده هستند.

میکروفن‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشند که در عین حفظ کیفیت صدا، کمترین مزاحمت را برای مجری داشته باشند. به این ترتیب میکروفن‌هایی را انتخاب خواهید کرد که بهترین عملکرد و کارایی را داشته باشند.

کمک به حفظ حریم خصوصی

شاید بپرسید حریم خصوصی چه ارتباطی با ویژگی‌های یک میکروفن دارد؟ برای همه ما آزاردهنده است که حین گوش دادن به صدای سخنران، صدای فردی که در حال صحبت کردن با شخص کناری خود است را بشنویم. بنابراین امکان کنترل صدا و قابلیت جدا کردن صدای سخنران از دیگر افراد، از دیگر ویژگی‌های مهمی است که هنگام انتخاب یک میکروفن کنفرانس خوب باید در نظر داشته باشیم.

نکات مهم در هنگام خرید میکروفن کنفرانس

حال که با ویژگی‌های یک میکروفن خوب برای سالن‌های کنفرانس آشنا شدیم، نوبت آن است که نکات مهمی که هنگام خرید میکروفن باید در نظر بگیرید را نیز یادآور شویم. به کمک نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، انتخاب مناسب‌ترین میکروفن ساده‌تر خواهد بود.

انتخاب میکروفن براساس سبک و مبلمان اتاق کنفرانس

سیستم صوتی باید با سایر عناصر سالن کنفرانس هماهنگی داشته باشد. به همین خاطر باید به دنبال میکروفن و بلندگوهایی بود که با سایر اجزای سالن کنفرانس همخوانی داشته باشند. انتخاب از میان میکروفن‌های ایستاده یا میکروفن‌های دارای غلاف گوشی برعهده شماست.

در نظر گرفتن ویژگی‌های به‌خصوص میکروفن‌ها

نکته مهم‌تری که هنگام خرید میکروفن کنفرانس باید در نظر بگیرید، قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد یک میکروفن است. برخی از تنظیمات به کاربران این امکان را می‌دهد که میکروفن‌های شخصی خود را خاموش کنند.

میکروفن‌های بی‌سیم به شرکت‌کنندگان آزادی عمل بیشتری می‌دهد. برخورداری از چنین ویژگی به‌خصوص برای شرکت‌کنندگانی که در طول جلسه جابجا می‌شوند، حائز اهمیت است.

میکروفن‌های کابلی ارزان‌تر از میکروفن‌های بی سیم هستند، اما هنگام خرید آنها باید بدانید که هر دو نوع این دستگاه‌ها، کیفیت صدای یکسانی دارند. از طرفی در نظر داشته باشید که میکروفن‌های ایستاده نیاز به ایجاد حفره‌هایی در داخل میز دارند.

در پایان

برای انتخاب از میان گزینه‌های متنوع موجود در بازار باید ویژگی‌های یک میکروفن کنفرانس باکیفیت را بشناسیم. رسایی صدا و حذف نویزها مهم‌ترین خصوصیاتی است که هنگام خرید میکروفن کنفرانس باید در نظر گرفت.

البته عوامل دیگری مانند نحوه طراحی و آزادی عمل حین کار با میکروفن نیز از جمله نکاتی هستند که نباید هنگام انتخاب میکروفن برای سالن‌های کنفرانس از یاد برد. در نهایت باید با شناخت کافی ویژگی‌های یک میکروفن و نیازهای خود بهترین گزینه موجود در بازار را برای سالن کنفرانس انتخاب کنید.

تاثیر میکروفن باکیفیت در بازدهی جلسات را دست کم نگیرید و بودجه کافی را به این موضوع اختصاص دهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا