میکروفن کنفرانس

عوامل موثر بر قیمت میکروفون کنفرانس

برای خرید سیستم صوتی مطلوب با قیمت مناسب، باید ابتدا نوع کنفرانس خود را مشخص کنید. نوع و اندازه جلسه‌ای که برگزار می‌کنید در قیمت میکروفون کنفرانس تاثیرگذار است؛ بنابراین صرفا تهیه تجهیزات صوتی گران تضمین‌کننده کیفیت آنها نیست.

از سوی دیگر باید به این نکته هم توجه کنید که هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست! درواقع وجود برندهای متفرقه با محصولات بسیار ضعیف و قیمت پایین، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در انتخاب میکروفون کنفرانس شوند. به هر حال با رعایت نکاتی کاربردی، می‌توانید سیستم صوتی با قیمت مطلوب و متناسب با سالن کنفرانس خود را تهیه کنید.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا عوامل موثر بر قیمت میکروفون کنفرانس را بشناسید و بهترین گزینه را با توجه به میزان بودجه خود انتخاب کنید.

عوامل موثر بر قیمت میکروفون کنفرانس؛ بررسی انواع اتاق‌های کنفرانس

اگر برای برگزاری کنفرانس از تجهیزات صوتی مناسب با فضای خود استفاده نکنید، قطعا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم خواهید کرد. در همین راستا برای محدود کردن گشت‌وگذار شما، توصیه‌هایی در مورد انتخاب سیستم صوتی مناسب بر اساس انواع اتاق کنفرانس را داریم. شناخت فضای مناسب جلسه شما در انتخاب میکروفون بسیار تاثیرگذار است.

دفتر کار

برای فضای دفتر کار کوچک شما، سیستم صوتی جمع‌و‌جور کفایت می‌کند. استفاده از سیستم کوچک برای محیط کار، باعث اشغال کمتر فضای کاری شما می‌شود. همچنین استفاده از میکروفون‌های هوشمند علاوه‌بر وضوح صدا، قابلیت‌های کاربردی زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد.

میکروفن کنفرانس مناسب برای دفتر کار
استفاده از سیستم صوتی جمع‌و‌جور برای دفتر کار

اتاق کنفرانس متوسط

اندازه فضای برگزاری جلسه، روی قیمت میکروفون کنفرانس تاثیرگذار است. در سالن‌های متوسط کنفرانس باید میکروفونی را انتخاب کنید که وضوح صدای یکسانی در همه‌ قسمت‌های اتاق ایجاد کند.

اتاق کنفرانس چندمنظوره

اتاقی نیاز دارید که در آن فعالیت‌های متنوع و جلسات مختلفی برگزار کنید؟ برای این کار باید در نظر داشته باشید که میکروفونی همه‌کاره انتخاب کنید. این نوع سیستم‌ها در صورت تغییر نوع جلسه انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. به همین دلیل میکروفون‌های بی‌سیم برای این نوع کاربری مناسب هستند. چرا که آزادی عمل بیشتری برای جابجایی در اختیار شما قرار می‌دهد.

سالن‌های بزرگ کنفرانس

قطعا قیمت میکروفون کنفرانس سالن‌های بزرگ بیشتر از انواع دیگر است. سیستم‌های صوتی مناسب این سالن‌ها باید قدرت کافی برای انتقال صدا به همه حاضرین را داشته باشند. برای این نوع فضاها استفاده از میکروفون گردن‌غازی یا بی‌سیم مناسب‌تر است. همچنین برای اظهار نظر شرکت‌کنندگان، استفاده از میکروفون دستی را توصیه می‌کنیم.

بررسی نقاط ضعف و قوت انواع سیستم‌های صوتی و تاثیر آن روی قیمت میکروفون کنفرانس

هر سیستم صوتی متناسب با یک برنامه یا کنفرانس خاص طراحی شده است؛ بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری در این زمینه، حتما شناخت کافی از این سیستم‌ها داشته باشید. در ادامه به بررسی نقاط ضعف و قوت انواع میکروفون کنفرانس می‌پردازیم.

میکروفون‌های 360 درجه

این نوع میکروفون‌ها صدا را از همه جهت دریافت می‌کنند؛ به همین جهت برای اتاق‌های کوچک آکوستیک بسیار مناسب هستند. همچنین استفاده از آنها برای کاربری‌های مختلف و جابجایی راحت توصیه می‌شود.

میکروفون‌های جهت‌دار

این نوع میکروفون‌ها که محبوبیت زیادی هم دارند، صدا را بیشتر از جلو دریافت می‌کنند. میکروفون‌های تک‌جهته برای اتاق‌هایی که آکوستیک نامناسبی دارند، مطلوب است. دلیل این امر تمرکز بالای این میکروفون روی صدای گوینده است.

بررسی مشخصات فنی سیستم صوتی و تاثیر آن روی قیمت میکروفون کنفرانس

با ویژگی‌های فنی یک میکروفون کنفرانس خوب آشنا هستید؟ همانطور که می‌دانید هر کدام از سیستم‌های صوتی، ویژگی‌های فنی خاص خود را دارند؛ بنابراین شناخت نکات فنی در هزینه نهایی تاثیرگذار است.

بررسی کیفیت اجزا و صدا

قطعا یکی از اهداف استفاده از میکروفون کنفرانس، ارائه صدای باکیفیت و واضح است. به همین دلیل قبل از خرید سیستم صوتی مناسب توجه به کیفیت اجزا، شیوه‌های خروجی صدا، جنس بدنه میکروفون و مقاومت آن در برابر ضربه ضروری است. همچنین باید کیفیت صدای خروجی را بررسی کنید. البته وضوح و کیفیت صدای خروجی وابستگی زیادی به اجزای باکیفیت سیستم دارد. یک سیستم صوتی مناسب باید گیرنده‌های مناسبی داشته باشد تا انتقال واضح صدا را انجام دهد. چرا که کیفیت پایین اجزا و خروجی صدا علاوه بر هدر رفتن هزینه‌های شما، باعث اتلاف وقت نیز می‌شود.

قیمت میکروفون کنفرانس
اجزا و کیفیت صدا تاثیر مستقیمی روی قیمت میکروفون کنفرانس دارد

حذف انتقال صداهای مزاحم محیط

تصور کنید در فضای جلسه هستید و درباره موضوع مهمی سخنرانی دارید. از سوی دیگر همزمان تمام صداهای مزاحم اطراف از میکروفون شما به مخاطبین منتقل می‌شود. در این حالت چه حسی به شما و مخاطبین دست می‌دهد؟ انتقال صدای مزاحم از طریق میکروفون باعث هرج‌و‌مرج و بی‌نظمی در جلسه می‌شود. به همین دلیل باید تجهیزاتی را انتخاب کنید که حدالامکان روی صدای گوینده تمرکز داشته باشد.

میزان حساسیت نسبت به فشار هوا و ضربه

شنیدن صدای ضربه و فشار هوای ناشی از ادای حروفی؛ مثل پ، ت، چ و … احساس ناخوشایندی در مخاطبین ایجاد می‌کند. به همین دلیل میکروفون کنفرانسی را انتخاب کنید که میزان حساسیت بسیار پایینی نسبت به این عوامل داشته باشد.

همه این عوامل روی قیمت میکروفون کنفرانس تاثیرگذار هستند. با این وجود تعیین نوع، اندازه و سایر فاکتورهای برگزاری کنفرانس شما قیمت نهایی را مشخص می‌کند.

دلیل تفاوت قیمت میکروفون‌های کنفرانس

همانطور که اشاره شد برای انتخاب میکروفون کنفرانس باید نکات زیادی را مد نظر قرار دهید؛ بنابراین صرفا بالابودن قیمت یک سیستم صوتی، نشان‌دهنده کارایی آن برای شما نیست. به همین دلیل ابتدا باید به شناخت کافی از محیط برگزاری جلسه و انتخاب نوع میکروفون کنفرانس مناسب با آن رسیده باشید.

شما می‌توانید بهترین سیستم صوتی با هزینه بسیار بالا را تهیه کنید، اما وقتی کارایی لازم را برای محیط شما نداشته باشد چه سودی به همراه دارد؟ این کار فقط هزینه‌های سنگینی را به شما تحمیل می‌کند. همچنین برای انتخاب میکروفون کنفرانس باید به نکات زیر نیز توجه داشته باشید:

خدمات پس از فروش

اهمیت نگهداری و تعمیر دستگاه‌هایی که بر پایه تکنولوژی کار می‌کنند، برکسی پوشیده نیست. به همین دلیل شما باید شرکتی را برای خرید سیستم صوتی انتخاب کنید که علاوه‌بر قیمت میکروفون کنفرانس مناسب، خدمات پس از فروش مطلوبی نیز داشته باشد.

مشاوره قبل از خرید

قطعا انتظار زیادی از شما برای شناخت کامل تمام زوایای سیستم صوتی وجود ندارد. به همین دلیل برای انتخاب بهترین گزینه با قیمتی مناسب، حتما با مشاوره‌های موجود در این زمینه صحبت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و داشتن خریدی مطمئن می توانید از مشاوره رایگان توسط کارشناسان شرکت رشد تدبیر نوآور بهره مند شوید. برای این منظور کافیست با شماره های شرکت 02166127120 الی 3 تماس حاصل فرمایید.

سخن آخر

تجهیزات صوتی مناسب برای برگزاری باکیفیت کنفرانس شما ضروری هستند. به همین دلیل بررسی قیمت میکروفون کنفرانس یکی از دغدغه‌های برگزارکنندگان است. با این وجود راهکارهای زیادی برای انتخاب بهترین میکروفون با قیمت مناسب وجود دارد.

در این مطلب سعی کردیم نکات مهم و تاثیرگذار در انتخاب میکروفون کنفرانس مناسب با توجه به اندازه محیط برگزاری جلسه شما را بررسی کنیم. همچنین به بررسی نقاط قوت و ضعف انواع میکروفون‌ها، کیفیت اجزا و صدای خروجی، حذف صداهای مزاحم و میزان حساسیت آنها پرداختیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا