صوت و تصویر

مانیتور اتاق کنفرانس و انواع آن

فرض کنید درحال ارائه ایده و مفاهیم محصول یا کسب‌و‌کار خود و تجزیه و تحلیل آنها در کنفرانس هستید. در این حالت به مانیتور اتاق کنفرانس باکیفیت برای اشتراک‌گذاری تصاویر مربوطه با مخاطبین نیاز دارید.

انتخاب سیستم بصری مناسب و استفاده از نمایشگرهایی که کیفیت بالایی دارند، قطعا راندمان کنفرانس شما را به شکل قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. البته برای انتخاب نمایشگر و مانیتور مطلوب، باید عواملی مثل اندازه سالن کنفرانس، کیفیت نور و توان مالی خود را هم درنظر داشته باشید.

در این مطلب قصد داریم به بررسی نکات مهم در انتخاب مانیتور کنفرانس، انواع مانیتور اتاق کنفرانس و معرفی مانیتور لیفت رومیزی مناسب برای اتاق کنفرانس بپردازیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

3 نکته مهم که باید برای انتخاب مانیتور اتاق کنفرانس مناسب بدانید

برای این که یک کنفرانس عالی برگزار کنید، علاوه‌بر ارتقا مباحث علمی جلسه، باید تجهیزات مناسبی هم داشته باشید. به همین دلیل انتخاب مانیتور اتاق کنفرانس مناسب، برای انتقال باکیفیت مباحث از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این که مانیتور مناسب جلسه خود را انتخاب کنید، بهتر است عواملی که در ادامه بررسی می‌کنیم را مدنظر قرار دهید.

اندازه اتاق کنفرانس

سالن‌های برگزاری کنفرانس اندازه‌های مختلفی دارند. از اتاق‌های کوچک جلسات گرفته تا سالن‌های بزرگ کنفرانس، همه دارای ابعاد متفاوتی هستند. به همین دلیل قبل از هرچیزی بر اساس اندازه سالن برگزاری جلسه اقدام به انتخاب مانیتور بزرگ یا کوچک نمایید. برای اتاق‌های کوچک کنفرانس مانیتورهای 42 تا 50 اینچی و برای سالن‌های بزرگ‌تر، مانیتورهای بیشتر از 50 اینچ و انواع پروژکتورهای باکیفیت را انتخاب کنید تا در نقطه کانونی سالن در دیدرس همگان قرار گیرد. اگر قصد تهیه مانیتور‌ میز کنفرانس را نیز داشته باشید می توانید از مانیتورهای 17 تا 22 اینچی استفاده نموده و هر مانیتور را به ازای یک یا دو شخص در مقابل افراد شرکت کننده در جلسه تعبیه کنید.

اندازه اتاق کنفرانس
اندازه سالن کنفرانس در انتخاب نوع مانیتور موثر است

کیفیت صدای مانیتور

همانطور که می‌دانید برای انتقال مفاهیم به صورت ویدیویی، وجود صدای باکیفیت و هماهنگ با تصویر، امری ضروری است؛ بنابراین حتما در انتخاب مانیتور اتاق کنفرانس یا صفحه نمایش به کیفیت بلندگوهای داخلی آن توجه کنید. البته می‌توانید از بلندگوهای جداگانه نیز برای انتقال صدا در سالن استفاده کنید.

ارتفاع قرارگیری مانیتور

برای این که محتوای بصری جلسه را با کیفیت مطلوبی به چشم مخاطبین خود برسانید، باید مانیتور اتاق کنفرانس را در سطح مناسب قرار دهید. همین موضوع علاوه‌بر انتقال مطلوب مباحث، از لحاظ ارگونومی نیز باعث می‌شود حضار برای دیدن مانیتور زاویه گردن یا کمر خود را تغییر ندهند. بنابراین بهتر است از پایه‌های قابل‌تنظیم استفاده کنید.

انواع مانیتور اتاق کنفرانس

هر نمایشگری ویژگی و کاربرد خاص خود را دارد. البته ناگفته نماند که هرکدام از آنها علاوه برمزایای بی‌شماری که دارند، معایب و نقاط ضعفی هم دارند. در ادامه با 3 نوع اصلی مانیتورهای کنفرانس موجود دربازار آشنا خواهیم شد.

مانیتور لیفت (مانیتور آسانسوری)

مانیتور لیفت یا آسانسور مانیتور (با عنوان بالابر مانیتور نیز شناخته می شود) نوعی مانیتور است که براساس یک مکانیزم جمع شونده داخل میز طراحی شده و همین مسئله باعث می‌شود تا بتوانید در مواقع نیاز مانیتور را بر روی سطح میز نمایان کرده و در مواقع غیر ضروری آن ها را تنها با فشردن یک دکمه به سطح زیر میز هدایت کنید تا در جلسات خود فضای کاری بیشتری بر روی میز در اختیار داشته باشید و از آن استفاده بهینه نمایید. این نوع مانیتورها برای این منظور از تعدادی موتور جهت باز و بسته کردن درب مانیتور لیفت و بالا وپایین شدن مانیتورها بهره می برند.

مانیتور لیفت علاوه بر رفع مشکل کمبود فضا، موجب حفظ ایمنی مانیتور دربرابر آسیب‌های احتمالی در اثر ضربه و گرد و غبار نیز می شود.

مانیتور لیفت
بالابر مانیتور در مواقع نیاز مانیتور را نمایان میسازد

این سیستم مزایای زیاد دیگری نیز دارد که در ادامه مطرح می‌کنیم:

  • دارای رابط HDMI
  • برخورداری از کیفیت بالای تصویر
  • کنترل و نصب آسان
  • فرمان پذیری تکی (از طریق دکمه‌های تعبیه شده بر سطح مانیتور لیفت) و فرمان پذیری گروهی (از طریق ریموت کنترل) جهت کنترل مانیتورها و بالا و پایین کردن آن‌ها
  • استفاده از حفاظ ضدآب برای قطعات الکترونیکی
  • تنظیم زاویه مانیتور به‌ صورت اتوماتیک

بیشتر بخوانید : مانیتور لیفت رومیزی چیست و چه کاربردی دارد؟

مانیتور لپ تاپی

در این نوع مانیتورکنفرانس، لولاهایی شبیه لپ تاپ جهت باز و بسته کردن آن تعبیه  شده است. این نوع مانیتور که مخصوص استفاده در اتاق‌های کنفرانس است، فضای کمی از محیط شما را اشغال می‌کند و همین موضوع باعث افزایش زیبایی اتاق یا سالن برگزاری جلسه شما می‌شود.

مانیتور ثابت

یکی دیگر از انواع نمایشگرهای اتاق کنفرانس، مانیتورهای ثابت هستند. این نوع مانیتورها به‌صورت ثابت روی میز کنفرانس بر روی پایه مانیتور فیکس می‌شوند.

انواع دیگر نمایشگرهای تصاویر در سالن کنفرانس

جهت نمایش تصاویر در سالن‌های کنفرانس و سالن جلسات شرکت ها و سازمان ها، علاوه بر مانیتورهای ذکرشده دربالا می توان از انواع نمایشگرهای LED و OLED، نمایشگرهای 4k و ویدئو پروژکتورها به همراه پرده نمایش  نیز بهره برد که در ادامه به بررسی مختصر آن‌ها خواهیم پرداخت.

نمایشگرهای LED

یکی دیگر از انواع مانیتور اتاق کنفرانس، LEDها هستند. این صفحه نمایش هم انواع مختلفی دارد که یکی از معروف‌ترین آنها OLED است. این نمایشگرها کارایی بسیار بالا و مصرف انرژی نسبتا پایین‌تری در مقایسه با LCD دارند. همچنین کنتراست رنگ بهتر و طیف رنگی گسترده‌تر نسبت به سایر نمایشگرها در اختیار شما قرار می‌دهند.

نمایشگرهای 4k

امروزه با گسترش تکنولوژی، تلویزیون‌ها و نمایشگرها به سمت کیفیت برتر حرکت می‌کنند. شما با استفاده از صفحه نمایش 4k وضوح تصویر فوق‌العاده بالایی برای کنفرانس خود خواهید داشت. همچنین داشتن این فناوری خیال شما را برای برقراری ارتباطات و ارائه‌های تصویری باکیفیت در آینده راحت می‌کند.

پروژکتورها

اگر از پروژکتور برای کنفرانس خود استفاده کنید، از ابعاد تصویر بزرگ‌تری بهره‌مند می‌شوید. به‌همین دلیل تصاویر را با اندازه واقعی‌تر به شما نشان می‌دهند. البته با افزایش ابعاد تصویر، کیفیت آن کاهش می‌یابد که یکی از معایب اصلی آن می‌باشد.

همچنین پروژکتورها مصرف انرژی بالایی دارند و معمولا باید آنها را با کابل HDMI یا  DisplayPortبه کامپیوتر متصل کنید. یکی دیگر از معایب آنها نداشتن تیونر صوتی یا اسپیکر است. شما باید برای برقراری صدا روی تصویر حتما یک منبع صدای جداگانه تهیه کنید.

ویدئو پروژکتور

کلام آخر

در هر نوع کنفرانسی که قرار است برگزار کنید، چه در ابعاد کوچک و چه بزرگ، باید نکاتی را در مورد مانیتور اتاق کنفرانس درنظر داشته باشید. این مانیتورها دارای انواع مختلفی هستند. به‌همین دلیل بهتر است با انواع، مزایا و معایب آنها آشنا شوید.

همچنین شناخت اندازه سالن کنفرانس شما را در انتخاب نوع و ابعاد نمایشگر کمک می‌کند. پس از تعیین اندازه مانیتور نوبت به بررسی کیفیت صدای هر کدام از آنها می‌رسد. علاوه بر این ارتفاع مناسب قرارگیری صفحه نمایش در ارتقا کیفی جلسه و احساس راحتی بیشتر مخاطبین موثر است.

در صورتی که قصد خرید مانیتور مناسب برای اتاق کنفرانس خود را دارید می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان شرکت رشد تدبیر نوآور استفاده نمایید. شرکت رشد تدبیر نوآور به عنوان اولین تولید کننده مانیتورلیفت رومیزی و سقفی در ایران آماده همکاری با شما عزیزان می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید مانیتور لیفت از طریق شماره‌های 02166127120 الی 3  با ما در ارتباط باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا