سالن کنفرانس

انواع میز کنفرانس را بشناسید!

برای برگزاری هر نوع جلسه با هر تعداد شرکت‌کننده‌ای، نیاز به میز مناسب داریم. انواع میز کنفرانس با طرح‌ها و شکل‌های زیادی وجود دارند، اما باید قبل از سفارش آنها حتما نوع و فضای اتاق کنفرانس خود را در نظر داشته باشید.

استفاده از میز برای جلسه علاوه‌بر ایجاد زیبایی بصری، باعث افزایش سطح کیفی آن نیز می‌شود. عملا بدون وجود میز مناسب، برگزاری کنفرانس رویایی بیش نیست! چند نوع میز کنفرانس وجود دارد؟ هر کدام از این میزها برای چه کاربردی مناسب‌تر هستند؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با شناخت انواع میزهای کنفرانس، انتخاب مناسب و دقیقی داشته باشید.

بررسی انواع میز کنفرانس از نظر شکل

موضوع طراحی مناسب میز کنفرانس در برگزاری جلسه از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود میز کنفرانس را سفارش دهید. البته هنگام انتخاب میز کنفرانس، حتما باید ابعاد و فضای اتاق برگزاری جلسه را هم در نظر داشته باشید. میزهای کنفرانس  از نظر نوع شکل و ظاهر انواع مختلفی دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

میز کنفرانس U شکل

یکی از رایج‌ترین میزهایی که در کنفرانس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، میز یو شکل است که محبوبیت زیادی هم دارد. این میز‌ها علاوه‌بر شکل زیبایی که به فضای جلسه می‌بخشند، کارایی بسیار زیادی هم دارند و توجه بسیاری از سازمان‌ها و ادارات را به خود جلب کرده‌اند. همانطور که از اسم این نوع میزها پیداست، شکلی شبیه به حرف U دارند و قابل استفاده در هر اندازه اتاقی هستند.

یکی از امکانات این میزها، قابلیت قرار دادن مانیتور در قسمت میانی دو ردیف است. معمولا قسمت هد میز یو شکل برای مدیریت جلسه طراحی می‌شود. البته اندازه این قسمت بستگی به ابعاد کلی اتاق برگزاری جلسه دارد. فضای میانی این نوع میزها نباید کمتر از 80 سانتی‌متر باشد و ابعاد کلی آن بسته به اندازه اتاق شما قابلیت تغییر دارد. همچنین این میزها بسته به انتخاب شما از شیشه یا چوب باکیفیت ام دی اف هم ساخته می‌شوند.

میز کنفرانس یو شکل

میز کنفرانس مستطیلی

یکی از انواع میز کنفرانس است که معمولا برای جلسات رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از این شکل میزها برای اتاق‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر استفاده می‌کنند. اندازه میزهای مستطیلی کنفرانس هم با توجه به ابعاد کلی اتاق برگزاری جلسه شما تعیین می‌شود. البته نوع دیگری از این میزها با عنوان سر گرد نیز وجود دارد که دو طرف آنها به صورت نیم‌دایره طراحی شده است. این قابلیت باعث حرکت راحت‌تر و ظرفیت بیشتر صندلی‌ها می‌شود.

میز کنفرانس مستطیلی

میز کنفرانس مربعی

معمولا از این نوع میزها برای جلسات کوچک‌تر و تیمی استفاده می‌کنند. مهم‌ترین مزیت این میزها با توجه به سبک پایه‌ای که دارند، امکان کنار هم قرار دادن چند میز مربعی دیگر است. به این ترتیب انعطاف‌پذیری بیشتری برای استفاده از میزها خواهید داشت.

میز کنفرانس دایره‌ای

یکی از مهم‌ترین انواع میز کنفرانس، میزهای دایره‌ای یا گرد هستند. این میزها معمولا ابعاد و کارایی مختلفی دارند و باعث افزایش زیبایی بصری فضای جلسه هم می‌شوند. موارد مختلفی از جمله؛ ام دی اف، فلز، شیشه و … برای ساخت میز کنفرانس دایره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین نوع پایه به کار رفته در آنها معمولا از نوع استیل یا چوبی است. ابعاد این میزها هم محدودیت خاصی ندارد و با توجه به تعداد نفرات حاضر در کنفرانس و ابعاد کلی اتاق تعیین می‌شود.

میز کنفرانس دایره ای

انواع میز کنفرانس؛ آشنایی با میز مدولار کنفرانس

برای اشغال فضای کمتر و ساده شدن کار چیدمان، میزهای مدولار (ماژولار) روانه بازار شده‌اند. این میزها کیفیت و دوام بالایی داشته و از قابلیت تا کردن و جمع شدن برخوردار هستند؛ بنابراین به راحتی قابلیت حمل و جابجایی دارند.

معمولا از این میزها برای مدارس، شرکت‌ها و دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند. با بهره‌گیری از میزهای مدولار، انعطاف‌پذیری در یادگیری بسیار افزایش پیدا می‌کند. همچنین به سادگی و در کمترین زمان ممکن چیده و جمع می‌شوند.

4 نوع از رایج‌ترین چیدمان‌های میز کنفرانس

برای چیدمان میزهای کنفرانس راه‌های مختلفی وجود دارد. این نکته را به یاد داشته باشید که برای چیدمان، حتما باید نوع جلسه و اندازه اتاق کنفرانس را در نظر داشته باشید. در ادامه با انواع این چیدمان‌ها آشنا می‌شوید.

چیدمان به سبک اتاق هیئت

در این نوع چیدمان انواع میز کنفرانس، تمامی میزها کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا شکل مستطیلی ایجاد کنند. این نوع چیدمان فضای کافی برای قرارگیری پای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند. همچنین می‌توان انتهای دو طرف میز را به شکل گرد و ذوزنقه‌ای طراحی کرد تا فضای بیشتری ایجاد شود.

چیدمان میز به سبک هیئتی

چیدمان به سبک نعل اسبی

در این نوع چیدمان ماژول‌های میز به شکل U کنار هم قرار می‌گیرند. معمولا صندلی‌های کنفرانس در این چیدمان در طرفین بیرونی میز قرار داده می‌شوند و از این نوع چیدمان برای کنفرانس‌های ویدیوئی، ارائه‌ها و جلسات آموزشی بیشتر استفاده می‌کنند.

چیدمان میز به سبک نعل اسبی

چیدمان به سبک کلاس درس

احتمالا شما هم با این نوع چیدمان آشنا هستید. در این سبک مدیر جلسه یا سخنران در ردیف روبرو و بقیه حاضرین به صورت ردیفی پشت سرهم قرار می‌گیرند. این نوع چیدمان انواع میز کنفرانس برای آموزش و بحث گفتگو کاربردی‌تر است.

چیدمان میز به سبک کلاس درس

چیدمان به سبک ضیافت

همانطور که در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها بزرگ دور هم جمع می‌شویم، در این نوع چیدمان هم شرکت‌کنندگان به صورت گروه‌های 4 تا 8 نفره دور میزهای خود می‌نشینند. این سبک برای پذیرایی و بحث‌های گروهی بسیار کاربردی است.

چیدمان میز به سبک دایره ای

جمع‌بندی

همانطور که اشاره شد انواع میز کنفرانس را می‌توانید با توجه به کاربری مدنظر خود سفارش دهید. وجود کارشناسان و متخصصین باتجربه این حوزه در طراحی و مشاوره بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا شرکت رشد تدبیر نوآور، متخصص در زمینه طراحی و ساخت انواع میز و صندلی کنفرانس، آماده همکاری برای برگزاری بهتر کنفرانس‌های شماست.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های شرکت 02166127120 الی 3 تماس حاصل فرمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا