سالن کنفرانسسیستم کنفرانسصوت و تصویر

سیستم اتوترکینگ چیست؟

سیستم اتوترکینگ یا همان سیستم تصویربرداری اتوماتیک در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی سالن‌های کنفرانس از امکانات مهم به شمار می‌رود. در سالن‌‌های کنفرانس علاوه بر سیستم صوتی مناسب، گاه نیاز به سیستم تصویربرداری نیز است که این تکنولوژی به خوبی در این زمینه کار می‌کند و به طور خودکار تصاویر باکیفیتی را از سالن ضبط می‌کند. در ادامه در مورد این سیستم پرکاربرد سالن‌های کنفرانس بیشتر صحبت خواهد شد.

معرفی سیستم اتوترکینگ در سیستم کنفرانس

سالن‌های کنفرانس به منظور بهبود کیفیت جلسات از تجهیزات مختلفی برخوردار هستند و یکی از این تجهیزات برخورداری از سیستم اتوترکینگ است. سیستم اتوترک درحقیقت سیستمی است که امکان تصویربرداری خودکار را در جلسات فراهم می‌کند. اما این کار چگونه صورت می‌گیرد؟

در جلسات حین سخنرانی افراد مختلف، در حالت معمول برای این که فیلم جلسات ضبط شود یا به طور همزمان تصویر افراد و به خصوص فرد سخنران روی صفحه نمایش بیفتد، از اپراتورها استفاده می‌شود.

اما در صورتی که تعداد نفرات و البته مساحت سالن بزرگ باشد، انجام این کار توسط اپراتورها سخت‌تر می‌شود و گاه کیفیت کار نیز پایین می‌آید. در چنین حالتی سیستم تصویربرداری اتوماتیک یا همان سیستم اتوترکینگ گزینه ایده‌آلی است. این سیستم البته تنها در سالن‌های کنفرانس کاربرد ندارد و در مکانی که نیاز به ضبط یا پخش همزمان تصاویر وجود دارد، می‌توان از این امکانات به‌روز بهره برد.

نحوه کار سیستم اتوترک

سیستم تصویربرداری خودکار در سالن‌های مختلف باید توسط کارشناسان خبره و متخصص به کار گرفته شود. ابتدای کار به این صورت است که کارشناسان، دوربین‌های سیستم اتوترکینگ را در بخش‌های مختلف و مورد نیاز سالن قرار می‌دهند. باید توجه شود که دوربین‌ها به نحوی قرار بگیرند که تمام افراد حاضر در سالن را به نمایش در بیاورند. در مرحله بعدی باید میکروفن‌های کنفرانس موجود در سالن را به این سیستم متصل کرد.

حال در زمان شروع جلسات، هر شخصی که شروع به صحبت از طریق میکروفن کنفرانس نماید، دوربین به طور خودکار به سمت او می‌چرخد و شروع به فیلمبرداری می‌کند. هیچ وقفه‌ و فاصله‌ای بین ضبط یا نمایش صدا و تصویر وجود ندارد و همه چیز کاملا هماهنگ پیش خواهد رفت. 

در واقع روش کار این سیستم از طریق آی پی می‌باشد و روند کار به این صورت است که هر میکروفن کنفرانس دارای یک IP اختصاصی است و این IP توسط کارشناسان نصب در دوربین اتوترک تعریف می‌شود و زمانی که شخصی در حال صحبت با میکروفن باشد، دوربین اتوترک موجود در سالن کنفرانس به سمت میکروفن کنفرانس با آی پی مشخص شده چرخیده و به طور خودکار شروع به فیلم برداری از شخص درحال صحبت خواهد کرد.

دوربین‌های سیستم اتوترک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و نگرانی از بابت کیفیت ضبط یا پخش آن‌ها نیز وجود نخواهد داشت. لازم به ذکر است که تعداد دوربین‌ها بر اساس شرایط محیط تعیین خواهد شد و ممکن است این تعداد از چهار تا ده ها دوربین متغیر باشد.

مرکز کنترل این سیستم، هم دارای حالت دستی است و هم حالت اتوماتیک. در حالت دستی از اپراتور برای کنترل دوربین‌ها استفاده می‌شود که طبیعی است سرعت آن نسبت به حالت خودکار پایین‌تر باشد و ممکن است حتی در آن خطا نیز اتفاق بیفتد.

کلام پایانی

سیستم اتوترکینگ به عنوان سیستمی کاربردی و بسیار مناسب برای انواع سالن‌های کنفرانس و جلسات به شمار می‌رود. در صورتی که بخواهید ضبط جلسه یا پخش همزمان آن روی نمایشگر، با دقت، سرعت و البته کیفیتی بسیار عالی صورت بگیرد انتخاب این سیستم تصویربرداری خودکار بسیار هوشمندانه و مناسب است. در این سیستم دخالت هیچ اپراتوری وجود نخواهد داشت و همه چیز کاملا هوشمند و بر اساس صوت و تصویر سالن رخ می‌دهد که خود مزیت بسیار بزرگی به شمار می‌رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا